Woning is verkocht voor de prijs die gesteld werd, dus dat was goed uiteindelijk. Ook tevreden over het prijs advies, dit sloot echt wel aan op de markt.
De service was echter niet wat het moest zijn. Eerst hebben we een bod zonder voorwaarden geaccepteerd. Toen bleken er weer wel voorwaarden aan te zitten, maar dat het zeker goed zou komen binnen de 6 gestelde weken. Het lag niet aan de makelaar, oké, voordeel van de twijfel. Toen werden de 6 weken niet gehaald omdat de taxateur pas in week 5 was ingeschakeld. Bij navraag hierover gaf de makelaar aan geen betrokkenheid te hebben na het tekenen van het koopcontract. Toen ik aangaf dat ik dit bijzonder vond omdat dan niemand onze belangen van het contract naleeft, is hier geen reactie op gekomen.
Onze makelaar was op een belangrijk moment van het proces op vakantie zonder dit aan ons door te geven (prima, mits er een goede overdracht naar collega’s is). Toen we naar kantoor belden kon niemand ons iets zinnigs vertellen en moesten we wachten tot ze terug was. Toen onze makelaar weer terug was kregen we geen excuses aangeboden, we kregen vooral te horen waarom het niet haar schuld was en dat ze wel een overdracht had gedaan en dat het heel slecht was van haar collega’s dat ze niet op de hoogte waren. Volwassenheid zou zijn door namens het kantoor te spreken, een klant heeft er niet zoveel aan dat jij het intern goed hebt gedaan maar dat de klant geen antwoord kon krijgen.
Toen er toch een periode van 6 weken onder voorbehoud begon zou je verwachten dat er een strategie wordt afgestemd; gaan we nog bezichtigen doen of bewust juist niet? Zo’n gesprek heeft nooit plaatsgevonden.
Mooi dat het huis uiteindelijk verkocht is, maar de service was gewoon ondermaats. Ik denk dat een nieuwsgierige houding naar klanttevredenheid en hier ook wat mee doen de meeste problemen kan oplossen in plaats van te focussen op zichzelf verdedigen.
Read full review
Close review