Het contact met het Makelaarshuys verliep erg stroef. Kennis, kunde en empatisch vermogen ontbreekt, maar vooral de manier van werken is discutabel te noemen.
Door de werkwijze van het Makelaarshuys zijn er bij ons tal van klachten onstaan en wij hebben deze kenbaar gemaakt bij de makelaar.
Met de directrice, Irene Keij, waarbij deze klachten bekend zijn, is hierover nooit een gesprek geweest. Ze wil ons niet te woord te staan ondanks meerdere verzoeken hiervoor om tot een oplossing te komen. Helaas verschuilt ze zich, en schuift ze medewerkers (waaronder een leerling makelaar) naar voren om onze klachten aan te horen, maar het oplossen van de klachten blijft echter uit.
Als je het niet eens bent met hun werkwijze en klachten in dient, dan zeggen ze bezichtigingen af, wordt je geïntimideerd en moet je eerst je klachten laten vallen voordat ze weer iets voor je doen.
Daardoor hebben we gewacht om de klacht bij de geschillencommissie neer te leggen. Anders zouden ze niets meer voor ons doen en daardoor zou de verkoop stagneren. Zo voert het team van het Makelaarshuys dus expres de druk op en dat is lastig als je al een nieuw huis gekocht hebt en de tijd dringt. Want overstappen kost tijd en geld, dus hou je je gemak in de hoop dat je huis verkocht wordt.
Het huis is uiteindelijk onder de vraagprijs verkocht. De uiteindelijke prijs, daar zijn we tevreden mee. Maar het is uitzonderlijk in een tijd dat alle huizen werden overboden.
De bezichtiging die is afgezegd is niet verplaatst door het Makelaarshuys, maar door de aankoopmakelaar van de geïnteresseerde zelf. Die een tijd lang niets hoorde en maar zelf contact heeft gezocht om de kijkafspraak opnieuw in te plannen.
Wij hebben de courtage niet betaald omdat we ontevreden zijn over de dienstverlening en zitten inmiddels op het juridische pad om een onafhankelijke partij de werkwijze van deze makelaar te laten beoordelen. Mevrouw Keij wil ons immers niet te woord staan.
Inmiddels liggen de klachten ook bij de geschillencommissie makelaardij waar de zaak nog in onderzoek is. We hebben bericht dat het een tijdje duurt voordat hier een uitspraak over is. Daarnaast gaan ze uitzoeken hoe de gang van zaken is geweest. De klacht zou ontvankelijk zijn dus we wachten geduldig af.
We hebben het juridisch uit handen gegeven omdat deze negatieve ervaring veel emoties losmaakt en verdriet doet. Een huis verkopen moet leuk zijn en deze euforie heeft het Makelaarshuys ons ontnomen. We hebben er veel verdriet van wat ons is aangedaan en willen anderen beschermen.
We hebben besloten deze review te plaatsen omdat genoeg, genoeg is.
Wij konden deze review laat plaatsen omdat de advertentie op "niet tonen" stond. Nadat Het Makelaarshuys de status heeft aangepast is de uitnodiging om een beoordeling te geven alsnog naar ons verstuurd om alsnog een beoordeling te geven.
Het Makelaarshuys is NVM Exelent. Wij snappen niet waar deze makelaar dat predikaat aan heeft verdiend. Hopelijk start de NVM ook een onderzoek naar deze makelaar als gerenomeerde brancheorganisatie.
Check ook goed de online reviews. Er zijn legio negatieve ervaringen zoals de onze.
Read full review
Close review